گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

570- معلمان دوران ابتدایی من!

يكشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۵۰ ق.ظ
هفته گرامیداشت مقام معلمه. (درسته من الان تدریس نمیکنم ولی سابقه 5 - 6 ساله در تدریس دارم، پس به من تبریک بگید!!)

داشتم امروز فکر میکردم که من سوای از زندگی خودم که از خیلی ها خیلی چیزها یاد گرفتم و به نحوی هر کدومشون رو میتونم معلم خودم بدونم، تو دوران تحصیلی خودم چند تا معلم داشتم. داشتم به این فکر میکردم که الان هر کدومشون کجان، دارن تدریس میکنن همچنان؟ بازنشسته شدن؟  زنده ن اصلا؟ 

به فکرم رسید که بیام اسم معلم های تمام دوران تحصیلیم رو تو ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان بنویسم! ببینم حافظه م چقدر کار میکنه. 

معلم کلاس اولم: خانم علی پور، یه خانم سیبیلو هم بود! :) فوق العاده خوش اخلاق بود. خیلی هم منو دوست داشت، چون من اون موقع کلا نیم وجب قَدّم بود و خیلی هم شیطون بودم و کلاس از دست من آسایش نداشت.

معلم کلاس دومم: خانم جعفری، چهره ش رو به خاطر دارم، شبیه مامانم بود (البته نه به اون خوشگلی!) ولی شبیه مامانا بود. تنها معلمی بود که یادمه اجازه میداد سر کلاس خوراکی بخوریم. یادش بخیر سر یکی از کلاساش مدرسه فیلم گربه آوازخان رو پخش کردند و همه دسته جمعی رفتیم سالن و فیلم دیدیم. 

معلم کلاس سوم: دو تا معلم داشتم، یکیش خانم ابراهیم زاده بود. اون یکیش که همسن مامان بزرگم بود تقریبا، یادم نمیاد فامیلش رو. معلم کلاس سوم خواهرم هم بود و ما رو خونوادگی میشناخت. 

کلاس چهارم، مدرسه م عوض شد. اومدم یه مدرسه دیگه. خانم یاسری. فوق العاده بداخلاق و عصبی!! هنوزم معلمه. معلم خواهر زادمه و خواهرم نیز مدیر همون مدرسه است الان. خواهر زاده م میگه الان خوش اخلاقه و خیلی هم شوخ و شنگوله!!! به حق چیزای نشنیده. 

کلاس پنجم، خانم وشاقیان. دندوناش خرگوشی بود، قدش هم بلند بود و لاغر. معلم خواهرم هم بود و برای همی همیششششه من رو اشتباهی به اسم خواهرم صدا میزد. وقتی هم صدام میزد کلاس دسته جمعی میگفتند خانووووم!! فریباااا!!  

یادمه اون موقع دفتر خاطراتم رو دادم برم نوشت و همین موضوع رو به عنوان یه خاطره به یاد موندنی ثبت کرده بود. دوست دارم بدونم الان چیکار میکنه. 

معلمان دوران ابتدایی همیشه تو خاطر ادم میمونن. به نظر من به چند دلیل: 

یکی اینکه تو هر سال با یه نفر سر و کار داری. خوش ترین دوران مدرسه ت رو میگذرونی و خیلی بچه ای و همش دنبال بازی هستی. مبنای هر رشته علمی رو تو همین دوران و توسط همین معلما یاد میگیری و ....

شما چی؟

شما معلمان دوران ابتدایی تون یادتون هست؟



  • فریba

نظرات  (۱)

معلم گرامی روزت مبارک
ماشالا توکه کلی هم خاطره از هر کدومشون یادته!!
آره یادمه اول : خانم ایزدی دوم: خانم بکتاش سوم : خانم خروشی چهارم: خانم شبانی پنجم: خانم سبزواری . همشون خیلی ناز و مهربون بودن ولی کلا من از دوران ابتداییم خیلی بدم میاد، مخصوصا کلاس اول و دوم بدترین دوران تحصیلم بود خیلی استرس داشتم!!

پاسخ:
پاسخ:
روز شما هم مبارک استاااااااود.
اره دقیقا، از همه معلمام یکی یه خاطره تلخ و شیرین دارم!
منم حس خوبی نسبت به دوران ابتدایی م ندارم، ولی نمیدونم حس کردم شاید اکثرا دوران ابتدایی شون رو دوست داشته باشند! ببینم چند در صد حسم درست درمیاد! :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بانك اهداكنندگان غير خويشاوند