گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

780. مشاعره با طعم نان سنگک!

شنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰ ب.ظ

 

اینا رو من گفتم:

 

روز ما بی نان سنگک شب نگردد یار من            ترسم آن روزی رسد که نان به نرخ دُر رسد!

 

وادی و آبادی اندر حسرت یک سنگک است      شاطرا بازآ و آور رونق این خانه را

 

تا آمدم نازش کنم بر سفره ای بازش کنم        شاطر گرفت از دست من آن سنگک خشخاشی را!!

 

دوش در نانوایی از غصه نجاتم دادند             خارج از نوبت خود سنگک دااااغم دادند!

 

به سراغ من اگر می آیید

با یکی سنگک داغی آیید

که مبادا که بی نان باشد

سفره خالی صبحانه من...

 

 

اینم اشعار اون دو دوست:

نان سنگک میدهم هر روز صبح من یک تنور

خوب و ارزان میدهم هر روز صبح من یک تنور

 

در آن شهری که مردانش عصا از کور میدزدند

من از خوش باوری آنجا سنگک آرزو کردم

 

من سنگکی از دیار یارم

آسان مده ام ز کف تو امروز

 

تو شاطر یک نگاه من باش

من خود کنم آن چنان که دانم

 

ناز سنگک میکشم تا بلکه جان قربان کنم

جان به قربان تو سنگک دل فدای نام تو

 

از دل آبادی آن سنگک پرست ترش روی

یک بغل سنگک به دستش بود و رفت..

 

رفت تا بخورد یک دل سیر سنگک داغ

تا فراموش کند غصه و آن قصه باغ

 

وقت سنگک خوردنم احساس شاهی میکنم

کل میکشم دف میزنم جام پیاپی میزنم

 

من سنگکم رو نمیخوام وقتی هنوز سرده تنش

بذار یه خورده گرم بشه شاطر حسین خوب بپزش

 

اون آخرای کار یکی دیگه از بچه ها هم اضافه شد و این ابیات رو سرود که انصافا قشنگ بود!

 

ارزش نان را به جرات ارتقایش داده اند

از سر تدبیر سنگک را صفایش داده اند

 

 

نیمه شب در مسیر شعر و احساس آمدیم

نان سنگک شد بهانه با دو صد یاس آمدیم

ما سرودی در دل شب از پی نان گفته ایم

گرچه خوشنامیم لیک گمنام و نشناس آمدیم!

 

 

 

 

  • فریba

نظرات  (۲)

  • مهـــ شین
  • فکرشم نمیکردم اینقدر طبع شعر داشته باشی :-0 بهت نمیومد :-)
    پاسخ:

    واقعا!؟

    دست کم گرفتی منو ها نوشین!!

     

     

    به به به به ...خیلی خوب گفتیا!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    بانك اهداكنندگان غير خويشاوند