گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

927 - دروغ... دروغه!

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷ ب.ظ

یه کاری رو تحویل گرفته بودم قبل از عید 

قرار بود نهایتا تا 20 اسفند دیگه نشد تا اخر اسفند براشون بفرستم. 

با اینکه همون موقع کار تموم شده بود و انجامش داده بودم و حتی پیام دادم به مجری کار که من کار رو انجام دادم و براتون میفرستم نمیدونم چی شد که وقت نکردم بفرستم! 

درگیر خریدای عروسی بودم ... امروز و فردا کردم و کردم و کردم تا یادم رفت کلا!!!

دیدم امروز تو گروه پیام دادن که چرا کسانی که قرار بود قبل عید کاراشون رو تحویل بدن تحویل ندادن و خیلیا شروع کردن به عذرخواهی که ما تا اخر هفته میفرستیم و داریم روش کار میکنیم! 

اوه!

حالا من چی بگم؟

تو محل کارمون یاد گرفته بودم سابقه خودمون رو خراب نکنم و همیشه برای تاخیراتمون تو انجام وظائف دلیل بیارم که به این دلیل و اون دلیل این کار انجام نشده! مبادا طرف فکر کنه پشت گوش انداختیم! یعنی همون دروغ مصلحتی! 

اینجا بود که دروغهای مصلحتی زیادی که مدیرم بهم یاد داده بود به ذهنم اومد: 

من کار رو مجددا بررسی کردم و وقت زیادی گذاشتم؟ 

من براتون ایمیل کردم به دستتون نرسیده؟ 

یا حتی اینکه تعطیلات بود نمیدونستم چطوری براتون بفرستمش! 

فکر کردم باید حضوری تحویل بدم! 

و ... و... 

ولی هیچکدوم از اینها واقعیت نبود! وافعیت این بود که من بدقولی کرده بودم و یادم رفته بود! 

من این جمله رو واسه مدیر پروژه فرستادم:

من عذرخواهی میکنم همانطور که اطلاع داده بودم من کار رو اواخر اسفند انجام دادم ولی متاسفانه به خاطر مسائلی که پیش امد فراموش کرده براتون ارسال کنم! تاخیر یکماهه من در ارسال نتیجه کار هیچ توجیه منطقی نداره چون نباید فراموش میکردم . امیدوارم این قصور من رو ببخشایید. در صورتی که ادامه همکاری میسر باشه در سایر موارد جبران خواهم کرد. 

متشکرم. 


حالا یا از پروژه ریپورت میشم یا اینکه ادامه میدن با من.. 

هیچ کدومش مهم نیست.. مهم اینه که من وجدانم دیگه از دروغ ازاد شده و مجبور نیستم دروغ پشت دروغ بگم! 


پی نوشت:

1. یکی از تصمیماتی که تو سال جدید کرفتم این بود که به هیچ وجه به هیچ وجه دروغ نگم! حتی ساده ترین و روزمره ترین دروغ ها. خیلی کار سختیه ولی دارم تمرین میکنم. 

2. خوشحالم که دیگه جایی کار نمیکنم که مجبور بشم بخاطر خوشایند مدیرش هر روز حداقل یک دروغ مصلحتی بگم! 

اون محیط لعنتی! 


  • فریba

نظرات  (۲)

صداقت داشتن خیلی خیلی بهتر جواب میده حتما ؛)
پاسخ:
کاملا درسته! :)
بهترین تصمیم ممکن 👍👍👍 ادم همونطوری که به دروغ گفتن عادت میکنه به راستگویی ام عادت میکنه... توی یه کتابی خوندم که پذیرش عادات بد خیلی راحت تره ولی زندگی کردن باهاشون سخته. و پذیرش عادات خوب خیلی سخته ولی به راحتی میشه باهاشون زندگی کرد. 
پاسخ:
ولی یجاهایی واقعا دیگه نمیشه راستشو گفت! 
حالا در پستهای بعدی بهش اشاره میکنم! :)))))))


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بانك اهداكنندگان غير خويشاوند