گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

1222- سوالات تکراری!

جمعه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۸ ق.ظ

خب داریم به ایام عید نزدیک میشیم 

یه زمانی نزدیکای عید خیلی عطر و بوی خوبی داشت و قشنگ حس میکردیم عید داره میاد 

ولی الان با این همه حجم مشکلات و استرس عید هم شده فقط یه مشکل نه یک حال خوب!

خدا رو شکر سوم همسر ماموریت داره و منم چهارم عید همایش دارم و فقط دو روز از عید رو مجبوریم تو جمع فامیل باشیم که مدام میخوان بپرسن: 

خب بچه دار نشدید؟ نمیشید؟

خونه نخریدید؟

چقد حقوق میگیری؟

کار جدیدت دارمد داره؟

داداشت زن نمیگیره؟


من هیچ وقت یادم نمیاد از هیچ زوج در مورد زندگی و بچه و ... و از هیچ مجردی در مورد زندگی متاهلی و ازدواج و از هیچ شاغلی در مورد درامد و حقوقش پرسیده باشم!



دیشب رفتیم یه جایی مهمونی میزبان محترم برمیگرده به من میگه شما دیگه کم کم دست به کار شید برای بچه دار شدن!!! (میزبان محترم دو سال از من کوچکتر تشریف دارن) :/// 

گفتم مونده تو برام تصمیم بگیری

خودت که بچه داری چه گلی به سر خودت زدی که من نزده باشم! (البته اینا رو تو دلم گفتم!) 

گفتم ما که اصلا بچه نمیخوایم و الان هم شرایطش رو نداریم اصلا با این گرونیا و خونه اجاره ای و ... بچه خرج داره ارامش میخواد رفاه میخواد... 

میگه شما بچه رو بیارید بقیه ش رو بسپرید به خدا!!! روزیش رو میرسونه! میخندم میگه خدا هر چی برای من و بقیه روزی رسوند برای بچه منم میرسونه روزی کجا بود خدا به ادم عقل داده!! توان داده میگه برو کار کن روزیتو دربیار! 

میگه اخرش که چی بالاخره که باید یه بچه داشته باشید! سن تون میره بالاتر دیگه بچه دار شدن سخته!

گفتم فکر اونجاش هم کردیم با همسر قرار گذاشتیم هر زمان شرایطمون به داشتن یه بچه رسید یه دختر خوشگل موشگل از پرورشگاه بیاریم :)

با تعجب نگاه میکنه میگه وااای بچه از پرورشگاه؟؟؟؟ گفتم اره مگه چیه .. 

با یه نگاه عجیب غریبی میگه والا چی بگم ... هر جور خودتون صلاح میدونید! 


خواستم بگم خب اینو از همون اول به خودت بگو دیگه نه خودت مچل کن و نه منم اسیر! 

سرتون به کار خودتون باشه خب !! 



  • فریba

نظرات  (۳)

سوال پرسیدن از این موارد که در اکثر مواقع غلطه.
ولی مگه یه درآمد (اونم با شاغل بودن هر دو زوج) چقد میتونه کم باشه که کفاف زندگی یه بچه رو نده؟! نمیخوام درآمدتون رو که قطعا به من مربوط نیست بدونم. اما به نظرم بعضی جاها مقصر درآمد نیست، درست خرج نکردنه. آدم دیدم معلمه، وقتای دیگه میره مسافرکشی میکنه، همسرش هم جایی شاغله، بازم میگه کی بچه میاره با این خرجا! دیگه به این آدم نمیشه گفت تو بچه بیار روزی رو خدا میرسونه، باید گفت شما درست خرج کن، بچه هم میتونی بیاری.
قصد قضاوت کردن ندارم. فقط امیدوارم شما از این دست آدم ها نباشید :)
پاسخ:
درست خرج کردن از دید ادمهای مختلف متفاوته!
یکی به یه خونه 40 متری قدیمی طبقه 5 بدون اسانسور و با ابتدایی ترین وسایل زندگی راضیه و سه تا بچه هم داره 
یکی هم تو یه خونه 120 متری با بهترین امکانات رضایت نداره و شرایط رو برای زندگی یک بچه مناسب نمیدونه. 
یکی همین که بتونه خرج پوشک و شیرخشک بچه رو فراهم کنه براش کفایت میکنه برای بچه دار شدن. 
یکی هم به بالاترین سطح اموزشی و پزشکی و تربیتی و رفاهی نگاه میکنه و اون براش ایده اله برای اینکه اقدام کنه برای داشتن بچه!
سطح انتظار از خودمون و سطح رفاهی که برای فرزندمون انتظار داریم فراهم کنیم شرط تعیین کننده برای اینه که تصمیم بگیریم بچه ای توی زندگی مون باشه یا خیر! 
 
چیزی که باعث میشه یه فرد تو شرایط مورد اولی که مثال زدید بچه بیاره، غیر از قناعت، نگاهش به امر بچه آوردنه. اگه کسی نگاه مقدسی به این امر نداشته باشه همیشه یه بهونه ای براش میاره. حالا اون بهونه میتونه نداشتن رفاه کامل (که اگه همه بخوان با این دید بچه نیارن نسل آدمیزاد منقرض میشه) باشه. و البته اولویت بندی های زندگی.
مطمئنا فردی، با داشتن شرایط اول هم میتونه بچه ش رو به درستی تربیت کنه. شرایط آموزشی و تربیتی محتاج پول نیست. محتاج نگاه درست پدر و مادره. (دیگه بماند اینکه بچه هایی که تو سختی اما اصولی و صحیح، بزرگ و تربیت میشن اصولا موفق ترن.) 
پاسخ:
نظرتون محترم. 
تولد بچه یک حق انتخابه که خدا به هر زوجی داده!
من هیچ علاقه ای ندارم بچه م رو تو سختی یا با سختی بزرگ کنم. هر چند هم اصولی باشه. :)


البته که مختارید :)
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بانك اهداكنندگان غير خويشاوند