گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

اعمال شب نیمه شعبان!

يكشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۲، ۰۸:۴۹ ب.ظ

 

دو رکعت نماز داره که خیلی راحته، رکعت اول بعد از حمد سوره کافرون و رکعت دوم هم همون حمد و سوره خودمونه. بعد از نماز هم یه دعایی هست میخونی و بعدشم ذکر میگی و تمام.

من وفرناز امشب خوندیم! ولی به حدی خندیدیم که فکر کنم نمازمون از همون سقف اتاق بالاتر نرفتم!

استغفرالله چیزی رو مسخره نکردیمااا، خودمون رو مسخره کردیم!

نمازمون رو خوندیم و یه مفاتیح گذاشتیم جلومون و دعا رو میخوندیم، من که زودتر یه صفحه دعا رو تموم کردم یکم در و دیوار رو نگاه کردم تا فرناز هم بخونه و بریم صفحه بعدی!

وقتی دعا تموم شد، به جنب و جوش افتادیم چادر سرمون کنیم بریم سجده برای بقیه ذکر. یهو جفتمون زدیم زیر خنده، گفتیم انگار نه انگار داریم مناجات میکنیم! انگار مثلا یه درس بهمون دادن گفتن تمرین کنین!

نچسبید بهم.

اینطور دعاها باید زیر سقف اسمون باشه نه زیر سقف یه ساختمون ۱۲ طبقه! این نمازی که ما خوندیم تا بیاد خودش رو از این ساختمون بکشه ببره بیرون و راه اسمون پیدا کنه، سال سر اومده!

من این دعاها رو عمیقا قبول ندارم! ترجیحا متن فارسیش رو میخونم، میگم وقتی قراره ادم به زبون خودش به راحتی بتونه با خدا حرف بزنه چرا باید این دعاها رو بخونه اخه. البته اینو یبار پرسیدم اینو جواب شنیدم که جواب خوبی بود:

جواب داد که: وقتی میخوای بری پیش بزرگی درخواستی چیزی داری، با کلی ادم مشورت میکنی که چی بگی چی نگی چطوری بگی چطوری نگی گاها چیزی که میخوای بگی رو مینویسی، تمرین میکنی، شایدم اصلا حرف نزنی و نوشته بدی دست طرف. دعاها هم همینن. قصدشون اینه که تو تر و تمیز و شسته رفته حرفت رو به خدا بزنی. ولی من میگم خب درسته خدا بزرگترین و عظیم ترینه. ولی هیچوقت محدودیتی برای حرف زدن و نوع حرف زدن و از این قبیل تعیین نکرده، بعیدم میدونم بهش بربخوره که بخوای ساده و بی ریا حرف دلت رو بهش بزنی؟ هوم؟

به هر جهت که من به این دعاها حال نمیکنم. فقط دو تا دعا رو خیلی دوست دارم یکی جوشن کبیر، یکی هم توسل. این دو تا رو خیلی دوست دارم و از خوندنشون خسته نمیشم. ولی با بقیه شون نه زیاد.

به هر جهت نیمه شعبانه. عرض تبریک.

با این خوابی که من کردم فکر کنم امشب رو تا صبح زنده نگهدارم!

چقد خوبه که فردا تعطیله و من میتونم تا لنگ ظهر بخوابم!

 

  • فریba

نظرات  (۱)

حال هیچی رو ندارم هیــــــــــــــــــــــــــچ
پاسخ:
پاسخ:
ای بابااااا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بانك اهداكنندگان غير خويشاوند