گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

گاه نوشته های یک فریبا

روزانه نوشت های یک گونه خاص از فریباسانان!!

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
محبوب ترین مطالب

539 - ناشکری!؟

شنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۳، ۰۳:۲۴ ب.ظ
یکی از دوستام به من میگه:

تو ادم خیلی ناشکری هستی،

قدر داشته هات و فرصتها و موقعیتی که داری رو نمیدونی و همیشه اون شرایطی رو میخوای که به دستش نیاوردی و قدردان آتچه که داری نیستی. 

برای همین هم خدا هم باهات همراه نیست! 


شکر نعمت نعمتت افزون کند. 

کفر نعمت از کفت بیرون کند. 


دارم به این جمله ش فکر میکنم... که ایا واقعا من ناشکرم؟ 

من بیشتر به خاطر از دست داده ها ناراحتم و حرص میخورم، ولی به خدا غر نزدم! به خودم غر زدم همیشه که خدایا چرا اینکارو نکردم چرا اونجوری نشد چرا اینجا این اشتباه رو کردم... نمیدونم ایا این ناشکریه؟ 

ولی یکم که بیشتر فکر میکنم میبینم راست میگه!

یه جاهایی واقعا یه سری چیزا رو نمیبینم و ندیدم... در کنار یه چیزایی که از دست دادم میتونست اتفاقات خیلی بدتری بیفته که شکر خدا به خیر گذشته و من اینها رو فراموش کردم.. 

چیکار کنم! دست خودم نیست... حساسم.. درجه حرص خوریم خیلی زیاده! خیلی خیلی زیاد! 

:(


  • فریba

نظرات  (۱)

سلام

حالا بقیه نوشته هاتون رو خوندم ! جالب بود هرچند چون گاهی از وسط یک ماجرا سر درمیارم چون هیچ اشاره ای به ماجرای قبلی نداشتید ! که تو کدام پست نوشتید !
اما برای این مساله دو نکته هست و میگم
1.هروقت با خدا راز و نیاز میکنید یادتون باشه مثل غذا خوردن یا اصلا حرف زدن تو یک جمع عمومی و یا خصوصی، آداب داره

اول بسم الله بعد 4 بار الحمدلله رب العالمین بگید
بعدش نوبت میرسه به خودتون
اعمال خوب و بد
نعمات خدا
چه نعماتی که میدونید خدا بهتون داده چه نعماتی که خبر ندارید داده !
چه نعماتی که خوب ازشون استفاده کردید چه بد

شکرالله رو سه بار بگید (همزمان ش یا در ذهن تون یا بر زبان جاری کنید نعمات بسته به توجه و اهمیت تون به هر نعمت)

بعدش از خدا بابت تمام اشتباهات یا حرفهای ناخواسته ای که نباید زده میشد و زده اید استغفار کنید ...




اینها سه مرحله اصلی و اول هر دعایی هست که با خدا میشه نمود و قطعا جواب میده

یعنی دیگه این مساله که شما قدر نعمات خدا رو نمیدونید به ده ها دلیل پیش نمیاد چون هر شب تکرارشون میکنید @

2.هرچه خوبی هست از ذات اقدس الهی است و هرچه بدی است از نقصان خود ماست !

پس خیلی راحت مطمئن بگید : خاک بر سرم که نتوانستم این کار رو انجام بدم

اما افسوس گذشته رو هرگز نخورید بلکه : صرفا وصرفا عبرت بگیرید

درس حضرت علی علیه السلام هست

در گذشته زندگی نکنید بلکه از گذشته عبرت بگیرید


شد منبر نه ؟ چشمک

یا حق



پاسخ:
پاسخ:
سلام
ممنون از توصیه قشنگی که کردین،
واقعا اگر ادمی هر روز این سه نکته رو یادش باشه چقدر عوض میشه!

ببینم میتونم با خودم عهد ببندم هر شب قبل خواب با خدا حرف بزنم! اگه بشه چقدر خوب میشه.

و اما افسوس گذشته... همیشه با خودم زمزمه میکنم مخور غم گذشته! گذشته ها گذشته... ولی حیف که از حرف تا عمل فاصله بسیار است..

کاش میشد از گذشته ها گذشت..

منبری مختصر اما بسیار مفید بود. :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بانك اهداكنندگان غير خويشاوند